Heb je een vraag?
Wij helpen je graag verder
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling
Zodra je het gewenste artikel en de maat hebt geselecteerd, kan je bestelling afronden - je hoeft alleen maar stap voor stap en met een paar snelle klikken af te rekenen, je factuur- en afleveradres in te vullen en je betaalmethode aan te geven. Nadat de betaling is voltooid, ontvang je per e-mail een orderbevestiging en alle andere belangrijke informatie over de verwerking en levering van je bestelling.
Als je vragen hebt, graag persoonlijk advies wil of twijfelt of je alles goed hebt gedaan dan kan je contact met ons opnemen tijdens kantooruren.
- Chat direct op de website (zie chat icoon links onderaan de pagina)
- E-mail via: hello@melvin-hamilton.com
- Whatsapp op +33 7 68 90 89 03
- Telefoon 020 808 53 70
Heb ik een klantenaccount nodig?
Nee, een klantenaccount is niet nodig, je kan ook als "gast" bestellen. Met een klantenaccount profiteer je echter van vele voordelen: je afleveradres is bijvoorbeeld al opgeslagen, je kan de status van je bestelling en de verzending gemakkelijk volgen en bovenal ontvang je als klant van Melvin & Hamilton vele kortingen en speciale verrassingen vooraf!
Ga naar de log in pagina rechts bovenaan en onder 'account aanmaken' voer je de persoonlijke gegevens in en klik je vervolgens op 'aanmaken'. Het invullen van het formulier duurt maar twee minuten en dan ben je al een officiële Melvin & Hamilton klant waarmee je geniet van alle bijbehorende voordelen.
Geldt er een minimum bestelwaarde?
Nee, er is geen minimum bestelwaarde. Onder bepaalde omstandigheden worden echter bezorgkosten in rekening gebracht.
Betaling
Welke betalingsmethodes zijn er?
Wij bieden de volgende methodes aan voor beveiligde betaling op onze website:
- iDeal
- Bancontact
- Credit card
- PayPal
- Klarna
Betaling onder rembours, op factuur of per cheque is niet mogelijk.
Hoe wordt de btw berekend?
Zoals aangegeven op de productpagina, is de prijs inclusief btw. Op de productpagina van onze Nederlandse winkel www.melvin-hamilton.nl wordt verwezen naar de Nederlandse BTW, die 21% bedraagt.
Sinds 1 juli 2021 is een nieuwe Europese richtlijn betreffende de BTW van kracht, en de berekening ervan wordt aangepast volgens het land waar men levert.
Op onze Nederlandse webshop hebt je de mogelijkheid om je bestelling in Nederland, maar ook in België te laten bezorgen. Aangezien het BTW-tarief voor beide landen gelijk is, blijft de prijs ongewijzigd:
Zodra je product in de winkelwagen is geplaatst, kan je het BTW-tarief volgens het land van levering controleren, evenals de prijs inclusief BTW voordat je overgaat tot de betaling.
Door in te loggen op je klantenaccount, worden de getoonde prijzen rechtstreeks berekend volgens de BTW van je geregistreerde standaard leveradres.
Ik heb een cadeaubon / kortingscode
Om je bestelling compleet te maken, is het natuurlijk ook mogelijk om een cadeaubon of een kortingscode in te wisselen.
Er is een speciaal veld hiervoor, dat zal worden weergegeven voordat je de betaling voltooit.
Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te cumuleren.
Verzending
Belangrijke informatie over het volgen van je bestelling!
We zijn een samenwerking aangegaan met een nieuwe verzendpartner. Met deze nieuwe vervoerder zijn tracking updates niet beschikbaar totdat het pakket in het land van bestemming is aangekomen.Wees gerust, je bestelling is onderweg zodra deze is verzonden met de verzendpartner. Je ontvangt tracking updates zodra je pakket het land van bestemming heeft bereikt, waarna je de voortgang beter kunt volgen. We waarderen je begrip en blijven ons inzetten voor een soepel en betrouwbaar leveringsproces.
Wat zijn de leveringskosten?
Voor onze klanten in Nederland en België worden alle bestellingen met een handelswaarde van €50 of meer gratis verzonden.
Sinds 1 juli 2021 is een nieuwe Europese richtlijn inzake btw in werking getreden. De berekening wordt nu aangepast naar gelang van het land van bestemming van de levering. De prijs is afhankelijk van het BTW-tarief van het gekozen land. Dit heeft ook gevolgen voor de verzendingskosten, die variëren naar gelang van het land van levering.
Aan welke landen levert Melvin & Hamilton?
Via onze Duitse webshop op melvin-hamilton.de leveren wij in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Via onze Franse webshop, melvin-hamilton.fr, kan je kiezen tussen levering in Frankrijk (Europees Frankrijk), België en Zwitserland.
Onze Poolse webshop, melvin-hamilton.pl, maakt levering in Polen mogelijk, en levering in Nederland gebeurt via onze e-shop, melvin-hamilton.nl.
In onze Engelse webshop hebt je de keuze uit de volgende Europese landen:
Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Estland, Kroatië, Tsjechië, Finland, Griekenland, IJsland, Italië, Ierland, Litouwen, Liechtenstein, Letland, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Spanje, Zweden, Wit-Rusland, Vaticaanstad, Hongarije en Oekraïne.
Helaas bieden wij momenteel geen levering naar andere continenten aan.
Als je niet zeker weet of wij op de door jou gewenste bestemming kunnen leveren, stuur ons een e-mail naar hello@melvin-hamilton.com
Hoe lang duurt de levering van mijn bestelling?
Gemiddeld duurt de levering 3-4 werkdagen.
Ons magazijn is gevestigd in Kleve (DE). Leveringen worden van daaruit rechtstreeks afgehandeld door onze transportpartner DHL.
Je bestelling wordt nog dezelfde dag verwerkt en verzonden, uiterlijk om 14 uur.
Als je bestelling op vrijdagmiddag of in het weekend wordt geplaatst, wordt deze direct op maandagochtend verwerkt.
Je ontvangt alle informatie over je bestelling en verzending per e-mail. Voor meer informatie kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Wie is verantwoordelijk voor de levering van mijn bestelling?
Onze verzendpartner is DHL, een bedrijf dat in heel Europa actief is.
Dit betekent dat wij op werkdagen een betrouwbare en bekende partner hebben die de door ons zorgvuldig verpakte bestellingen bezorgt in alle landen waaruit je op onze webshop kunt kiezen. Je wordt regelmatig per e-mail op de hoogte gehouden van de levering van je bestelling.
Mijn bestelling kon niet geleverd worden!
Indien je niet aanwezig bent op het ogenblik van de levering, zal je ofwel op de hoogte worden gebracht van een nieuwe leveringspoging of van de mogelijkheid om het pakje op een postkantoor/servicepunt af te halen, ofwel zal het pakje bij een buur of iets dergelijks worden achtergelaten.
Als de levering niet kan plaatsvinden, wordt het pakket teruggestuurd naar ons magazijn. Wij zullen dan contact met je opnemen om een nieuwe zending te organiseren.
Retour
Retour & Omruiling
Als een artikel je niet bevalt, kan je het naar ons terugsturen. Registreer uw retouraanvraag in de retourportaal en je ontvangt een retourlabel om te printen. Je kunt je pakket dan afgeven bij een postkantoor bij je in de buurt.
Bewaar het ontvangstbewijs van je retourzending totdat wij deze hebben verwerkt.
Je hebt 14 dage, na ontvangst van je bestelling, om deze compleet en in de originele doos naar ons terug te sturen.
Wij stellen het erg op prijs als het product indien mogelijk niet bevuild en beschadigd is.
Het zou ons verder helpen als je een reden aangeeft voor de retour of omruiling maar dit is niet verplicht
Als je ons het pakket zonder etiket toestuurt, kunnen wij je helaas niet vergoeden voor de retourkosten.
Als online retailer zijn wij ons zeer bewust van onze verantwoordelijkheid tegenover het milieu. Daarom proberen wij onnodige verzending te beperken en vertrouwen wij onze klanten op dit punt. Als je niet zeker bent over de kleur, de maat of iets anders, adviseren wij je graag.
Wat zijn de retourkosten?
Retourzendingen zijn gratis voor klanten van onze Nederlandse webshop, op voorwaarde dat er gebruik wordt gemaakt via ons Retourportaal gegenereerde retourlabel.
Gebruik a.u.b. alleen dit retourlabel, aangezien wij de door u betaalde retourverzendkosten niet zullen vergoeden.