Heb je een vraag?

Hier vindt u alles wat u moet weten!

Bestel

Zomer Sale 🍋

Vanaf 15 juni geven we tot 50% korting op een brede selectie kwaliteitsschoenen.


* zolang de voorraad strekt; niet cumuleerbaar met andere kortingscodes

Hoe plaats ik een bestelling?

Zodra u het gewenste artikel en de gewenste maat hebt gekozen, is het heel eenvoudig om de bestelling af te ronden - hiervoor hoeft u alleen maar stap voor stap en in een paar snelle muisklikken naar de kassa te gaan, het factuur- en afleveradres in te vullen en de betalingsmethode op te geven. Onmiddellijk nadat de betaling is voltooid, ontvangt u een orderbevestiging per e-mail, en vervolgens ontvangt u alle andere belangrijke informatie over de verwerking en levering van uw bestelling, altijd per e-mail.

Als u in de tussentijd vragen hebt of twijfelt of u alles correct hebt gedaan, kunt u ons een e-mail sturen, telefonisch contact met ons opnemen of de chatfunctie op onze website gebruiken. Tijdens onze kantooruren wordt u onmiddellijk doorverbonden met een medewerker van de klantendienst voor persoonlijk advies.

U kunt ons bereiken
- in onze chat direct op de website
- via Whatsapp op 0033 7 68 90 89 03
- per e-mail via hello@melvin-hamilton.com

Heb ik een klantenrekening nodig?

Nee, een klantenrekening is niet nodig, u kunt ook als "gast" bestellen. Met een klantenaccount profiteert u echter van vele voordelen: uw afleveradres is bijvoorbeeld al opgeslagen, u kunt de status van uw bestelling en de verzending gemakkelijk volgen en bovenal ontvangt u als klant van Melvin & Hamilton vele kortingen en speciale verrassingen vooraf!

Onder "Registreren" voert u uw persoonlijke gegevens in en klikt u vervolgens op "En account aanmaken". Het invullen van het klantenformulier neemt twee minuten in beslag - en u bent al een officiële Melvin & Hamilton klant en geniet van alle bijbehorende voordelen.

Is er een minimum bestelwaarde ?

Nee, er is geen minimum bestelwaarde. Onder bepaalde omstandigheden worden echter bezorgkosten in rekening gebracht.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden heb ik ?

Wij bieden de volgende mogelijkheden voor beveiligde betaling op onze website:

- iDeal

- Bancontact


- Credit card

- PayPal

- Klarna (Betaal later)

- Apple Pay


Betaling onder rembours, op factuur of per cheque is niet mogelijk.

Ik heb een cadeaubon / kortingscode

Om uw bestelling compleet te maken, is het natuurlijk ook mogelijk om een cadeaubon of een kortingscode in te wisselen.

Er is een speciaal veld hiervoor, dat zal worden weergegeven voordat u uw betaling voltooit.


Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te cumuleren.

Wat is de BTW inbegrepen in de getoonde prijs?

Zoals aangegeven op de productpagina, is de prijs inclusief btw. Op de productpagina van onze Nederlandse winkel www.melvin-hamilton.nl wordt echter verwezen naar de Nederlandse BTW, die 21% bedraagt. 


Sinds 1 juli 2021 is een nieuwe Europese richtlijn betreffende de BTW van kracht, en de berekening ervan wordt nu aangepast volgens het land waar u levert.

Op onze Nederlandse webshop heeft u de mogelijkheid om uw bestelling in Nederland, maar ook in België te laten bezorgen. Aangezien het BTW-tarief voor beide landen gelijk is, blijft de prijs ongewijzigd:
   

Zodra uw product in de winkelwagen is geplaatst, kunt u het BTW-tarief volgens het land van levering controleren, evenals de prijs inclusief BTW voordat u overgaat tot de betaling. 

Door in te loggen op uw klantenrekening, worden de getoonde prijzen rechtstreeks berekend volgens de BTW van uw geregistreerde standaardleveradres. 

Verzending

Wat zijn de leveringskosten?

Voor onze klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, België, Nederland en Polen worden alle bestellingen van schoenen met een handelswaarde van 50 € of meer gratis verzonden.

Voor een bestelwaarde van minder dan 50 € bedraagt het minimumverzendbedrag voor onze Duitse klanten 4,90 €.

Verzending voor onze schoenspanners is gratis vanaf 2 paar.

Geen verzendkosten vanaf het 2e product of een goederenwaarde vanaf 50 € geldt ook voor onze andere schoenverzorgingsproducten (schoenspanners, borstels, schoenlepels, poetshandschoenen, schoenpoetsset) en onze kleine lederen accessoires (portemonnee, i-Phone hoesje, kaarthouder, lederen armbanden, sleutelhangers).

Onze crèmes worden gratis verzonden vanaf het 3e product of een winkelwagentje van meer dan 50 €.

Onze schoenveters worden gratis verzonden vanaf het 4e paar.

De verzendkosten worden u getoond voordat u uw bestelling afrondt, d.w.z. voordat u betaalt.

Houdt u rekening met de toeslag op de verzendkosten voor retourzendingen als het factuurbedrag voor restituties lager is dan het minimumbedrag voor gratis verzending.

Sinds 1 juli 2021 is een nieuwe Europese richtlijn inzake btw in werking getreden. De berekening wordt nu aangepast naar gelang van het land van bestemming van de levering. De prijs is afhankelijk van het BTW-tarief van het gekozen land. Dit heeft ook gevolgen voor de verzendingskosten, die variëren naar gelang van het land van levering.

Aan welke landen levert Melvin & Hamilton?

In onze Duitse onlineshop op melvin-hamilton.de leveren wij in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Op onze Franse website, melvin-hamilton.fr, kunt u kiezen tussen levering in Frankrijk (Europees Frankrijk), België en Zwitserland.

Onze Poolse e-shop, melvin-hamilton.pl, maakt levering in Polen mogelijk, en levering in Nederland gebeurt via onze e-shop, melvin-hamilton.nl.

In onze Engelse online winkel heeft u de keuze uit de volgende Europese landen:

Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Estland, Kroatië, Tsjechië, Finland, Griekenland, IJsland, Italië, Ierland, Litouwen, Liechtenstein, Letland, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Spanje, Zweden, Wit-Rusland, Vaticaanstad, Hongarije en Oekraïne.

Helaas bieden wij momenteel geen levering naar andere continenten aan.

Als u niet zeker weet of wij op de door u gewenste bestemming kunnen leveren, bel ons dan even of stuur ons een e-mail (+49 (0)6221 / 3579015 of hello@melvin-hamilton.com).

Hoe lang duurt de levering van mijn bestelling ?

Gemiddeld duurt de levering 3-4 werkdagen.

Ons magazijn is gevestigd in Kleve. Leveringen worden van daaruit rechtstreeks afgehandeld door onze transportpartner DHL.

Uw bestelling wordt nog dezelfde dag verwerkt en verzonden, uiterlijk om 14 uur.

Als uw bestelling op vrijdagmiddag of in het weekend wordt geplaatst, wordt deze direct op maandagochtend verwerkt.

U ontvangt alle informatie over uw bestelling en verzending per e-mail. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantendienst.

Wie is verantwoordelijk voor de levering van mijn bestelling?

Onze logistieke partner is DHL, een bedrijf dat in heel Europa actief is.

Dit betekent dat wij op weekdagen een betrouwbare en bekende partner hebben die de door ons zorgvuldig verpakte bestellingen bezorgt in alle landen waaruit u op onze website kunt kiezen. U wordt regelmatig per e-mail op de hoogte gehouden van de levering van uw bestelling.

Mijn bestelling kon niet geleverd worden!

Indien u niet aanwezig bent op het ogenblik van de levering, zal u ofwel op de hoogte worden gebracht van een nieuwe leveringspoging of van de mogelijkheid om het pakje op een postkantoor af te halen, ofwel zal het pakje bij een buur of iets dergelijks worden achtergelaten.

Als de levering niet kan plaatsvinden, wordt het pakket teruggestuurd naar ons magazijn. Wij zullen dan contact met u opnemen om een nieuwe zending te organiseren.

Terugzending

Terugbetaling en omruiling

Als je een artikel niet mooi vindt of het past niet, kun je het zo terugsturen. Een retourbon is reeds bij uw levering ingesloten.

Hier kunt u aangeven of u uw geld terug wilt of wilt ruilen voor een andere maat.

U heeft 14 dagen na ontvangst van uw bestelling om deze compleet en in de originele doos aan ons terug te sturen.

Zorg ervoor dat het artikel in goede staat is om doorverkocht te worden.

Wij behouden ons het recht voor uw zending te inspecteren en indien nodig te weigeren.


Met het bijgevoegde DHL-label kunt u uw pakket gemakkelijk afgeven bij een postkantoor bij u in de buurt.
Bewaar het ontvangstbewijs van de retourzending totdat wij deze hebben verwerkt.

Als u ons het pakket stuurt zonder de bijgevoegde DHL-sticker, kunnen wij de kosten van de retourzending helaas niet vergoeden.

In onze rol als onlinedetailhandelaar zijn wij ons zeer bewust van onze verantwoordelijkheid voor het milieu. Daarom proberen wij onnodige zendingen te beperken en vertrouwen wij op onze klanten om dit te doen. Dus als u twijfelt over kleur, maat of iets anders, geven wij u graag gedetailleerd advies, zodat u een paar krijgt dat precies is wat u wilt en onnodige retourzendingen kunt voorkomen.

Wat zijn de retourkosten?

Retourzendingen binnen de retourperiode van 14 dagen zijn gratis voor klanten van onze Nederlandse website. Het bijbehorende DHL-label is bij uw pakket gevoegd. Gebruik a.u.b. alleen dit retourlabel, aangezien wij de door u betaalde retourverzendkosten niet zullen vergoeden.

Zodra wij uw zending hebben ontvangen, zullen wij deze in behandeling nemen. Geef aan op de. Gelieve op het retourlabel aan te geven of u een omruiling of terugbetaling wenst.